"התנהלותו לא מסייעת": שגריר אוקראינה זומן לנזיפה

אבי יעקב No Comments on "התנהלותו לא מסייעת": שגריר אוקראינה זומן לנזיפה

בעקבות התבטאויותיו החוזרות ונשנות נגד מדיניות ישראל, זומן שגריר אוקראינה יבגני קורניצ'וק לשיחת הבהרה במשרד החוץ

צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במשרד החוץ מעדכנים כי בעקבות התבטאויותיו החוזרות ונשנות נגד מדיניות ישראל, זומן שגריר אוקראינה יבגני קורניצ'וק לשיחת הבהרה אשר תתקיים ב-3 ביולי במשרד החוץ.

השיחה תערך עם ראש המערך המדיני אסטרטגי עליזה בן נון, זאת בהמשך למסרים שהועברו בעניין זה בימים האחרונים בערוץ ישיר בין ירושלים וקייב.

במשרד החוץ מסרו כי "ממשלת ישראל ממשיכה לפעול ולקדם שיתופי פעולה עם אוקראינה כפי שסוכם בין המדינות. התנהלות השגריר אינה מסייעת".

כזכור, לפני יומיים פרסמה שגרירות אוקראינה הודעה חסרת תקדים ובה מתקפה על הממשלה בישראל: "שגרירות אוקראינה בישראל מציינת בצער כי ממשלת ישראל הנוכחית בחרה בנתיב של שיתוף פעולה הדוק עם הפדרציה הרוסית.

"העדות לכך היא ברצף אירועים שנויים במחלוקת שאירעו מתחילת 2023 יחד עם היעדר כמעט מוחלט של סיוע הומניטרי לאוקראינה. בין אירועים אלו ראוי לציין ביקור של משלחת משרד החוץ לאוקראינה בפברואר ומספר ראיונות שנתן ראש הממשלה לתקשורת הישראלית, כולל הריאיון לג'רוזלם פוסט בשבוע שעבר.

"ראשית, כל ההצהרות הרלבנטיות שנתן ראש הממשלה, נעשו במטרה להצדיק את חוסר הפעולה המוחלט של ישראל בכל הנוגע למתן אמצעים הגנתיים לאוקראינה במהלך השנה וחצי האחרונות.

"בתחילה, הטיעונים לכך נסובו סביב היחסים המיוחדים של ישראל עם רוסיה בסוגיית סוריה וכן הפגיעות של הקהילה היהודית בפדרציה הרוסית. אולם בראיון האחרון, הוצגו גם טיעונים בדיוניים וספקולטיביים לחלוטין כאילו נשק מערבי מועבר משדה הקרב באוקראינה למשטרים באיראן ובסוריה.

"כמו כן, ממשלת ישראל ניהלה בהצלחה שני סבבים של משא ומתן מדיני בדרגים גבוהים עם משרד החוץ של הפדרציה הרוסית. בנוסף, הושג הסכם הנוגע להקמת נציגות דיפלומטית רוסית נוספת בירושלים. לנציגות זאת הוקצתה קרקע בחינם והיא הוגדרה על ידי משרד החוץ הישראלי כ"הישג מדיני".

"ראוי לציין גם את ההתעלמות הבוטה מגבולות מוסריים שהפגינו בכירים ישראליים רבים שהשתתפו בקבלת פנים דיפלומטית שאירחה שגרירות רוסיה בירושלים בשבוע שעבר. יתר על כך, משרד החוץ הישראלי שתק שתיקה רועמת בכל הקשור להצהרות האנטישמיות שנעשות בשגרה על ידי פוטין ואנשיו.

"בעוד שמדינות דמוקרטית מטילות סנקציות על רוסיה ומגדירים אותה כמדינה טרוריסט המבצעת פשעי מלחמה על בסיס יום-יומי, ישראל לא מטילה אף סנקציה ואף הגבירה בשנתיים האחרונות את המסחר הבילטרלי עם המשטר ממוסקבה העקוב מדם.

"בזמן שתושבי אוקראינה, בכללם בני הקהילה היהודית הגדולה שלה, מדממים תחת מתקפת הטילים הרוסיים והמל"טים האיראניים, ההנהגה הישראלית מסתתרת מאחורי דמגוגיה מילולית אודות הניטרליות שלה (שאותה היא כבר לא מסתירה) ויוצרת קשרים עם הפדרציה הרוסית. במציאות, בשטח, ה"ניטרליות" לכאורה של ממשלת ישראל היא עמדה פרו-רוסית מובהקת.

"למרבה הצער, ממשלת ישראל מקדישה תשומת לב מועטה לדעות של הציבור שלה עצמה, ומתעלמת גם מיהדות התפוצות, שתומכת באופן חד משמעי באוקראינה ובמאבקה נגד מדינת הטרור הרוסית.

"אנו קוראים לממשלת ישראל לשנות את עמדתה, לתמוך באוקראינה עם אמצעי מיגון, לתמוך בחירות ובסדר הדמוקרטי העולמי. אנו מצפים מישראל להיות בצד הנכון של ההיסטוריה", כתבו בשגרירות.



0 תגובות